JSME JEDNIČKA NA ZDRAVÝ SPÁNEK | LETNÍ SLEVY AŽ 60%

Význam zdravého spánku

 

Všichni poznáváme příznaky následujícího dne, kdy jsme se špatně vyspali: celková letargie, podrážděnost a snížená koncentrace, a to je jen pro začátek. Ale dlouhodobý nedostatek spánku může vyvolat vážné problémy s duševním zdravím, jako je úzkost a deprese.

 

Spánek a duševní zdraví

Existuje mnoho způsobů, jak mohou problémy s duševním zdravím negativně ovlivnit kvalitu i kvantitu našeho spánku…

Bylo zjištěno, že úzkost ovlivňuje naše spánkové rytmy. Pocit úzkosti zvyšuje naši srdeční frekvenci, což způsobuje, že naše mozky závodí, což nás přivádí daleko ke stimulaci ke spánku. A když je naše mysl aktivní, může to vyvolat další starosti, které ještě více ztíží spánek.

Zimní blues neboli sezónní afektivní porucha (SAD) je způsobena sníženým vystavením slunečnímu záření během chladnějších a temnějších měsíců. Nižší světlo, které zažíváme, zvyšuje naši produkci melatoninu, hormonu, který způsobuje ospalost, a snižuje serotonin, hormon, který reguluje naši náladu.

Deprese může ovlivnit naši schopnost spát a to, jak spíme. Může to podněcovat k nadměrnému spánku, ale také může způsobit nespavost, což má negativní dopad na to, jak se naše těla během spánku opravují a uzdravují.

 

Jak podpořit dobrý spánek a chránit své duševní zdraví

Existuje mnoho dobře známých způsobů, jak nám pomoci zůstat fyzicky zdraví a duševně pozitivní, jako je pravidelné cvičení a dodržování správné stravy. Ale klíčový je vztah spánku a duševního zdraví, takže zde je několik tipů, které vám pomohou získat spánek, který potřebujete.

 

  1. Vaše tělo a mysl mají rády rutinu, takže se snažte chodit spát a vstávat každý den ve stejnou dobu.
  2. Vyhněte se obrazovkám hodinu před spaním, protože stimulují mozek.
  3. Před spaním zaveďte uklidňující rutinu.
  4. Cvičte pravidelně, ideálně třikrát týdně po 30 minutách.
  5. Vyhněte se alkoholu a kofeinu těsně před spaním, protože oba v noci přerušují spánek.
  6. Napište si seznam všech obav, starostí nebo pracovního vytížení, které lze vyřešit následující den.

 

Udělejte ze své ložnice spánkové útočiště, které podpoří spánek. Krásná postel, pohodlná, podpůrná matrace a blažené povlečení, které vás zakuklí, vytvoří bezpečné a klidné útočiště ideální pro spánek.

 

 

 

Další články, které by Vás mohly zajímat

 

 

 

 

pomoc-s-vyberem-premiove-matrace-2Pořád si nejste jisti výběrem? Nevadí, napište nám na náš online chat nebo zavolejte na 

739 098 080